Nämä tilaus- ja toimitusehdot koskevat Suomenlemmikkitukku.fi sekä raapimapuu.fi verkkokauppoja (jatkossa viittaus Verkkokauppa tarkoittaa molempia). Tilatessaan tuotteita meiltä käyttäjä sitoutuu näihin ehtoihin.
Asiointi
Voit tehdä ostoksia verkkokaupassamme, jos olet täysi-ikäinen. Tehtyäsi tilauksen ja hyväksyttyäsi tilaus- ja toimitusehdot, saat tilausvahvistuksen tilauksen yhteydessä ilmoittamaasi sähköpostiosoitteeseen. Me pidätämme oikeuden hintojen, sekä tilaus- ja toimitusehtojen muuttamiseen tilauskohtaisesti. Mikäli olet valinnut toimitustavaksi kotiintoimituksen toimitusalueemme (Kemi-Tornio-Keminmaa) ulkopuolelle vaihdamme toimitustavaksi sopivimman toimitustavan (yleensä nouto Postin tai Matkahuollon toimipisteestä)
Tilaaja on itse vastuussa oman tilinsä ja salasanansa käytöstä ja niiden huolellisesta säilyttämisestä. Tilaaja sitoutuu antamaan tilauksen yhteydessä oikeat tiedot.
Maksutavat
Maksaminen tapahtuu verkkokaupan kassalla ja siirtyy lähetä tilaus –napin painamisen jälkeen valitsemasi maksutavan sivustolle.
Asiakkaiden käytettävissä olevat maksutavat löytyvät sivulta Toimitus- ja maksutavat.
Tilauksen loppusummaan lisätään mahdollinen maksutapakulu maksutavasta riippuen. Mahdollinen maksutapakulu ilmoitetaan kassalla. Ennakkolaskulla maksettaessa toimitamme tuotteet, kun maksu näkyy pankkitilillämme.
Verkkokaupan kaikki maksuyhteydet on suojattu SSL-salauksin. Kaikki luottokorttimaksut varmennetaan. Mikäli varmennus ei onnistu varaamme oikeuden tilauksen hylkäämiseen. Verkkokauppa ei säilytä luottokorttitietoja omassa tietojärjestelmässä vaan ne käsitellään ja säilytetään maksunvälittäjän järjestelmässä. Verkkopankkimaksua varten tarvitset pankkisi antamat käyttäjätunnukset.
Hinnat
Tuotteen hinta on se hinta, joka tuotteen kohdalla näkyy tilaushetkellä verkkokaupassa. Kulut näkyvät ostoskorissa. Painavasta tai suuresta toimituksesta saattaa aiheutua lisäkuluja. Mahdolliset lisäkulut ilmoitetaan kassalla valitun toimitustavan kohdalla. Ostoskorin toimitushinta valittuun maahan näkyy kassalla.
Verkkokauppa pidättää oikeuden tilauksen perumiseen selvien hintavirheiden kohdalla. Selvällä hintavirheellä tarkoitetaan tuotteen mahdollista hinnoitteluvirhettä verkkokaupassa siten, että tuotteen hinta poikkeaa huomattavasti tai merkittävästi ja selvästi tuotteen oikeasta hinnasta.
Selviä hintavirheitä voivat olla esimerkiksi:
• jos tuotteella on hinta 0,00 euroa tai ei hintaa ollenkaan
• jos tuotteen hinnaksi ilmoitetaan esim. 19,90 euroa (pilkkuvirheet) ja kyseessä on huomattavasti kalliimpi tuote
Edellä mainituissa tapauksissa virheellinen hinta on niin selkeästi oikeasta hinnasta poikkeava, että asiakkaan katsotaan ymmärtävän virheellisyyden.
Toimitusaika
Verkkokauppa käsittelee saapuneet tilaukset pääsääntöisesti 1-3 työpäivän aikana. Sesonki- ja ruuhka-aikoina viivästymiset ovat mahdollisia. Asiakkaalla on mahdollisuus myös valita toimitustavaksi nouto myymälästämme, joka on maksuton. Noutotilauksissa asiakas saa tilauksen yhteydessä antamaansa sähköpostiosoitteeseen vahvistuksen, kun tilaus on noudettavissa myymälästä. Noutotilaukset ovat yleensä noudettavissa arkipäivisin 1-2 tunnin kuluessa tilauksesta.
Kotiintoimitukset Kemi-Tornio-Keminmaa-alueella pyritään toimittamaan 1-2 arkipäivässä. Kotiintoimitukset tapahtuvat yleensä ilta-aikaan klo 18 jälkeen.
Verkkokaupassa on myös tuotteita, jotka ovat ns. Suoratoimitustuotteita eli ne toimitetaan tilaajalle suoraan tukkurin varastosta. Näitä tuotteita ovat mm. raapimapuut ja ruokalavat. Näiden toimitusaika vaihtelee lähettäjän sijainnin mukaan. Raapimapuut toimitetaan Saksasta tai Belgiasta ja niiden toimitus kestää pääsääntöisesti 7-21 arkipäivää edellyttäen, että tuotetta on tukkurin varastossa. Mikäli toimitus viivästyy olemme sinuun yhteydessä sähköpostilla.
Ruokalavat toimitetaan Suomesta ja niiden toimitusaika on pääsääntöisesti 1-2 viikkoa.
Emme toimita pakasteita vaan niiden toimitustapana on nouto myymälästä.
Suomessa postipaketin tai Matkahuollon Bussipaketin kuljetusaika on yleensä 1-3 arkipäivää. Ulkomaan paketeissa kuljetusaika on yleensä 2-8 työpäivää. Kun Verkkokauppa toimittaa tilauksen, tilaaja saa tilauksen yhteydessä antamaansa sähköpostiosoitteeseen lähetystiedot tilauksen kulun seuraamista varten. Tilausta voi seurata kuljetusliikkeen seurantapalvelussa.
Mikäli tuote ei saavu kohtuullisessa aikataulussa eikä asiakaspalvelumme ole ottanut yhteyttä tilaajaan, pyydämme ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme.
Verkkokauppa pidättää oikeuden evätä tilaus tarvittaessa. Tällaisessa tapauksessa maksu palautetaan tilaajalle 14 päivän kuluessa.
Tilauksen peruuttaminen ja palautukset
Tilaajalla on oikeus peruuttaa tilaus mikäli tilausta ei ole vielä lähetetty. Mikäli tilaaja haluaa peruuttaa tilauksensa, tulee hänen olla yhteydessä asiakaspalveluun puhelimitse tai sähköpostilla. Sähköpostista tulee käydä ilmi tilaajan nimi, osoite ja tilausnumero. Verkkokauppa palauttaa perutun tilauksen maksun 14 päivän kuluessa. Maksu palautetaan aina alkuperäisellä maksutavalla maksunvälittäjän kautta.
Tilaajalla on oikeus palauttaa tuote 30 päivän kuluessa sen vastaanottamisesta. Palautusoikeus ei koske rikkinäisiä tai käytettyjä tuotteita.
Palautettujen tuotteiden tulee olla myyntikuntoisia eli tuote on alkuperäistä vastaavassa kunnossa. Myös mahdollisen tuotepakkauksen on oltava myyntikelpoinen, jos tuotteeseen tutustuminen on mahdollista pakkausta rikkomatta. Tilattua tuotetta tulee testata puhtaissa sisätiloissa.
Tilaaja vastaa siitä, että esim. koiranruokalavan säkit siirretään heti toimituksen jälkeen sisätiloihin ja että niitä säilytetään asianmukaisissa olosuhteissa sisätiloissa suojattuna valolta ja kosteudelta. Mikäli lava jätetään toimituksen jälkeen ulos esim. katokseen, vastaa tilaaja tästä aiheutuneesta vahingosta eikä tuotteella ole palautusoikeutta.
Tuotteen palautuminen likaantuneena: pidätämme oikeuden vähentää puhdistuskuluina maksimissaan 15 % tuotteen hinnasta, kuitenkin enintään 50 euroa.
Jos tuote ei ole helposti puhdistettavissa se ei ole enää myyntikuntoinen. Tällöin emme voi hyväksyä palautusta. Mikäli palautettu tuote pakkauksineen ei täytä ehtojamme, ei palautusta voida hyväksyä. Näissä tapauksissa lähetämme tuotteen/tuotteet takaisin tilaajalle ja joudumme myös veloittamaan lähetyksestä koituvat toimituskulut. Mikäli näin käy, otamme tilaajaan yhteyttä. Mikäli palautusta ei hyväksytä ja asiakas ei maksa tuotteen palautustoimituskuluja säilytämme tuotetta 3 kk, jonka jälkeen tuote hävitetään.
Noutamattomista lähetyksistä laskutamme kulut. Kulut koostuvat alkuperäisen valitun toimitustavan hinnasta ilman mahdollisia toimitusalennuksia + palautuvan paketin toimituskulusta ja 10 € käsittelymaksusta. Noutamattoman lähetyksen kulut ovat arviolta n. 20-25€
Palauttaminen on ilmaista lähetyksillemme Suomessa. Mikäli asiakas palauttaa kaikki tilauksen tuotteet hyvitämme myös alkuperäisen toimituskulun. Mikäli asiakas palauttaa osan tilauksen tuotteista, alkuperäistä toimituskulua ei palauteta. Muista maista kuin Suomesta palauttaessa asiakas maksaa palauttamisesta koituvat kulut.
Raapimapuiden ja ruokalavojen sekä muiden isojen tuotteiden osalta veloitamme mahdollisista palautuksista niiden todelliset kulut, jotka ovat 50-150€ riippuen tuotteen koosta ja pakettien lukumäärästä.
Mikäli tilauksen alkuperäinen tilaussumma on oikeuttanut toimituskulun alennukseen, mutta palautuksen jälkeen tilaussumma jää toimituskulun alennukseen oikeuttavan summan alle, lisätään tilaukseen toimituskulut tilauksen alkuperäisen toimitustavan mukaan ja toimituskulu vähennetään hyvityksestä.
Mikäli haluat vaihtaa tuotteen käy se nopeimmin seuraavasti: Palauta tuote, jonka haluat vaihtaa palautusohjeita noudattaen ja tee uusi tilaus haluamastasi tuotteesta. Tällöin palautamme alkuperäisestä tilauksesta maksun vastaanotettuamme palautuksen. Uuden tilauksen toimitamme normaalisti toimitusehtojemme mukaisesti. Näin saat vaihdon tehtyä nopeammin.
Tietosuoja
Kunnioitamme tilaajan yksityisyyttä mikä tarkoittaa sitä, että tilauksen yhteydessä saatuja tilaajan henkilö- ja muita tietoja käytetään vain yrityksen sisällä, paitsi sellaisissa tapauksissa, joissa kolmas osapuoli suorittaa tiettyjä tehtäviä kuten maksunvälitystä tai tuotteiden lähettämistä ja tilausten käsittelyä. Näissäkin tapauksissa annamme kolmannelle osapuolelle vain sen tiedon, joka tehtävän suorittamisen kannalta on välttämätöntä.
Verkkokauppa ei koskaan luovuta asiakastietoja eteenpäin myymällä, vuokraamalla tms. tavalla ulkopuoliselle taholle.
Tilaajan nimi, yhteystiedot ja muut henkilötiedot tallennetaan asiakasrekisteriimme. Me voimme käyttää tilaajalta saamiamme tietoja omiin markkinointitarkoituksiin. Tilaajalla on oikeus milloin tahansa kieltää yritystä jatkamasta markkinointia tilaajalle ja meillä on asiakaskirjeissämme aina linkki asiakaspostin perumista varten.
Ehtojen muuttaminen
Verkkokauppa varaa oikeuden muuttaa verkkokauppaa, sen käytäntöjä ja tilaus- ja toimitusehtoja. Muutetut ehdot koskevat niitä tilauksia, jotka on tehty muutoksen jälkeen.
Ylivoimainen este – Force Majeure
Verkkokauppa ei vastaa viivästyksistä tai vahingoista, jotka johtuvat sen vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta esteestä, jota se ei ole voinut kohtuudella ennakoida tai jonka seurauksia se ei voi välttää. Tällaiseksi ylivoimaiseksi esteeksi (force majeure) katsotaan esim. tuotteen poistuminen tai loppuminen tavarantoimittajalta tai valmistajalta, häiriöt kuljetuksissa, alihankkijoilla, laitteissa, ohjelmistoissa, selaimessa tai verkkoyhteydessä, tulipalot, työtaistelutoimenpiteet, sodat, luonnonkatastrofit, viranomaisten väliintulot.